Monday, April 6, 2009

Penantian..


Geser daun
kering menyembah bumi
alun ranting
masih lagi bertahan memegang dahan
masih lagi gagah berlawan
dingin
bayu pagi yang meniup embun
terus tenang
juga kicau burung
yang mula menyanyi lagu cinta
dan aku hanya diam
menanti sesuatu yang suatu masa dulu hilang
menunggu ia kembali
kembali
membasahi hati yang telah kering
mewarna hati yang semakin pudar
memeluk erat jiwa
yang kian lemah
melewati setiap saat
dan aku masih menanti
saat aku kembali kuat
untuk terus melangkah
bersama~


...

5 comments:

AziraOmar said...

ranting yang rapuh itu tetap bertahan dalam dingin,
kicauan beburung itu tetap menyanyi riang,
dunia ini alamnya punya cerita sendiri,
wahai temanku,
jangan hanya diam berdiri memerhati,
jangan dikakukan atmamu menanti,
besarkan hatimu untuk menikmati keindahan dunia ini,
besarkan hatimu untuk mengejar impian diri,
kerna disitu pasti kau temui,
bahawa dirimu dan dunia ini saling melengkapi,
mencipta satu laluan hidup yang penuh warna warni.

Shikin Ismail said...

aku nak komen kena buat sajak jugak ke???
lol

TiadaSiapa said...

adei..
ikut suke kmu la..
tiada terma & syarat yg perlu diikuti..
hakhak!!

Natsu said...

(aku nk komen ni kne brpuisi gak la kot)

Pulau pandan jauh ke tengah,
Gunung daik bercabang tiga,
Oi, sapiq, aku nk mntak izin kopi pasta karya dlm blog ko ni ek.

TiadaSiapa said...

amek la..